ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕ61-ΠΕ71: Να παραιτηθεί τώρα ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής κ. Παναγιώτης Κασσιανός!
Nα αποσυρθεί η Τροπολογία Έκτρωμα που μας καταδικάζει στην Αναπλήρωση για 18 ΧΡΟΝΙΑ (!!)και Καταργεί (ΞΑΝΑ) το Βασικό μας Πτυχίο!!
Ο κύβος ερρίφθη. Ζητάμε δημόσια να παραιτηθεί τώρα ο προϊστάμενος μας, Διευθυντής Ειδικής Αγωγής, κ. Κασσιανός. Ποτέ μέχρι σήμερα ο Σύλλογός μας δεν είχε πάρει τέτοια δημόσια τοποθέτηση. Πάντα προσπαθούσαμε να κρατάμε έναν ψύχραιμο δημόσιο λόγο με γόνιμες προτάσεις. Η κατάσταση, όμως, στην Ειδική Αγωγή έφτασε στο απροχώρητο. Και γι’ αυτό ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό ο εν λόγω προϊστάμενος.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΚΤΡΩΜΑ ΝΟ 1 – ΟΙ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
– Αύγουστος 2016, πριν λίγους μήνες, ο κ. Κασσιανός τελούσε σύμβουλος του υπουργού κ. Φίλη για θέματα ειδικής αγωγής. Με μια αιφνιδιαστική τροπολογία (άρθρο 48, ν.4415/2016) έρχονται τα πάνω-κάτω στην Ειδική Αγωγή. Καταρχήν, η τροπολογία για πρώτη φορά δίνει δικαίωμα ΑΜΕΣΟΥ διορισμού στην ΕΑΕ εκπαιδευτικών χωρίς βασικό πτυχίο αλλά με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό ή προϋπηρεσία (χωρίς σπουδές) στην ΕΑΕ, τη στιγμή που αυτό δεν γίνεται σε κανέναν άλλο κλάδο της εκπαίδευσης (οι διορισμοί γίνονται με βάση το βασικό πτυχίο ΚΑΙ ΜΟΝΟ). Για να το πούμε με άλλα λόγια, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θα έχουν το δικαίωμα να διοριστούν άμεσα και στη γενική και στην ειδική εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, η τροπολογία δίνει το δικαίωμα να τοποθετούνται σε δομές της Ειδικής Αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλες στηρίξεις κτλ.) εκπαιδευτικοί ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρόκειται για έναν “ευφάνταστο” τρόπο διαχείρισης των υπεράριθμων εκπαιδευτικών που οι υπουργικές αποφάσεις του κ. Φίλη “κατασκεύασαν” την άνοιξη του 2016.
– Σεπτέμβριος 2016. Αρχίζει η σχολική χρονιά. Σε αμέτρητα ΠΥΣΠΕ σε όλη τη χώρα δίνεται η μάχη να μην τοποθετηθεί κανείς εκπαιδευτικός χωρίς προσόντα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Τα κενά, όμως, για τους αναπληρωτές είναι σε πολλούς νομούς μειωμένα, σε σχέση με πέρσι. Στη συνέχεια της χρονιάς διαφαίνεται ότι σε αρκετούς νομούς της χώρας “παρουσιάστηκαν” κενά που δεν υπήρχαν στην αρχική τοποθέτηση των αναπληρωτών ΕΑΕ. Γιατί δεν δόθηκαν όλα τα κενά αρχικά; Μα… γιατί αναμενόταν η εφαρμογή της ρύθμισης που μόλις είχε ψηφιστεί.
– Οκτώβριος 2016. Ο κ. Κασσιανός είναι πια Διευθυντής Ειδικής Αγωγής. Εκδίδεται η μνημειώδης διευκρινιστική εγκύκλιος για την εφαρμογή του άρθρου 48 (163629/ΓΔ4 – 4/10/2016). Ξεκάθαρα ορίζεται πια ότι: “Η προσωρινή τοποθέτηση πραγματοποιείται είτε με ολική διάθεση είτε για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου”, ανοίγοντας τον δρόμο για την κάλυψη των θέσεων δομών ΕΑΕ από εκπαιδευτικούς χωρίς κατάρτιση. Επιπλέον, προβλέπεται το εξής τραγικό: “Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο και στη σχολική μονάδα, που υπηρετούν, υπάρχουν εγκεκριμένα αιτήματα για Παράλληλη Στήριξη μαθητών, δύναται να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο για την υποστήριξη αυτών, εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός διδακτικών ωρών υποστήριξης των μαθητών, όπως προτείνεται από το ΚΕΔΔΥ. Το σύνολο των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν κάθε μαθητή δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τους τέσσερις”. Δηλαδή, μέχρι και τέσσερις εκπαιδευτικοί χωρίς κατάρτιση να υποστηρίξουν τον μαθητή που περιμένει Παράλληλη Στήριξη!! Μιλάμε για παιδαγωγικό έγκλημα. Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια περίοδο, οι προσλήψεις για Παράλληλη Στήριξη είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με πέρσι (αναλυτικά παραδείγματα σε σχετική δημοσίευση-πίνακα τον Οκτώβριο του 2016 στο www.satea.gr).
ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΚΤΡΩΜΑ ΝΟ 2 – ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
– Γενάρης-Φλεβάρης 2017. Στο Ν.4452/2017, άρθρο 11, παρ.1α εισάγονται νέα μέτρα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε ένα σχολικό τμήμα, όταν σε αυτό υπάρχουν διαγνώσεις παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Καταργείται η διάταξη (Ν.4186/2013 αρ.28 παρ.15) σύμφωνα με την οποία για κάθε μαθητή με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επιτρέπεται η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ενός σχολικού τμήματος ΚΑΤΑ 3 ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ. Τώρα ορίζεται ως “μέγιστη δυνατή” η μείωση στους 22 μαθητές, όχι πια με αυτοδίκαιη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και έγκριση σχολικού συμβούλου αλλά με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης! Μάλιστα για την ενεργοποίηση της μείωσης απαιτούνται κατ’ ελάχιστο 2 διαγνώσεις αναπηρίας ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, εξαιρουμένων των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, ή 5 (!!) και πλέον διαγνώσεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών με την επιπρόσθετη προϋπόθεση να μη λειτουργεί τμήμα ένταξης στο σχολείο! Στην ουσία, η ρύθμιση αυτή ανατρέπει πλήρως τον τρόπο (αναλογικό) που μειωνόταν ο αριθμός των μαθητών σε μια τάξη, αν υπήρχε μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος: ο περιορισμός των σχολικών τμημάτων που διαχωρίζονται εξαιτίας παρουσίας παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η συγχώνευση όσων τμημάτων δεν εμπίπτουν στη νέα ρύθμιση, η εξοικονόμηση προσωπικού, και, δυστυχώς, ο διαχωρισμός του μεγαλύτερου αριθμού παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παιδιά με δυσλεξία, δυσορθογραφία κτλ.) από το σώμα του υπόλοιπου μαθητικού πληθυσμού που έχει πρόσβαση σε δομές και υποστηρικτικές ρυθμίσεις της ειδικής αγωγής.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΚΤΡΩΜΑ ΝΟ 3 – ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ
Με ημερομηνία 16/3 και με δημοσίευση πριν τρεις ημέρες μπαίνει ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών (!) που συζητιέται ΗΔΗ στη Βουλή (!) και θα ψηφιστεί στις 29/3 (!) η οποία:
Α) Σε αντίθεση με τις ως τώρα διακηρύξεις του πρώην Υπουργού κ. Φίλη και της Κυβέρνησης (προεκλογικές και μετεκλογικές) προαναγγέλλει ότι ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2019! Τη στιγμή που -καλώς- έχουν δρομολογηθεί 6500 διορισμοί στην Υγεία, στα Δικαστήρια, σε άλλες δομές της Δημόσιας Διοίκησης, η Εκπαίδευση δεν παίρνει ούτε έναν διορισμό ούτε τώρα ούτε και για τα επόμενα δύο χρόνια (!) ενώ ήδη καταμετρά 31.744 συνταξιοδοτήσεις από το 2010 μέχρι σήμερα (στοιχεία Αιρετών κ. Παληγιάννη για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κ. Κορδή για τη Δευτεροβάθμια)!
Β) Για την Ειδική Αγωγή η κατάσταση είναι ΕΞΟΥΘΕΝΩΤΙΚΗ, αφού μένουμε για 18 χρόνια ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ σπάζοντας κάθε ρεκόρ συμβασιούχων, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες με συνεχείς συμβάσεις.
Γ) Ακόμα χειρότερα: το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ συναντιέται με τον κ. Κασσιανό στις 14/3 και αυτός μας δηλώνει ότι:
-Η συζήτηση για το νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει προς το παρόν συγκεκριμένη πρόταση που να αφορά στην πιθανή μοριοδότηση κριτηρίων για το καθεστώς μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ.
-Το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2017-2018 δεν έχει κατοχυρωθεί ακόμη. Αυτό σημαίνει ότι επίκεινται αλλαγές χωρίς, ωστόσο, το ΥΠΠΕΘ να μπορεί να αποφανθεί προς το παρόν για το τι θα συμβεί.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 16/3, ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ. ΠΟΣΟ ΨΕΜΑ ΠΙΑ!
Για όσους δεν γνωρίζουν ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ:
– Από το 2002 ως το 2008, οι απόφοιτοι των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής κάνουν τα χαρτιά τους για συμμετοχή σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ και διορισμό στην εκπαίδευση (τότε είχαμε κωδικό ΠΕ70-ΠΕ60). Η Πολιτεία μας αρνείται τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Μας απαντούν ότι θα συσταθεί νέος, ξεχωριστός κλάδος. Περνούν 6 χρόνια αναπλήρωσης.
– Με το Ν.3699/2008 εντασσόμαστε στους κλάδους ΠΕ71-ΠΕ61 (δασκάλων-νηπιαγωγών ειδικής αγωγής). Όμως ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει ότι όποιος έχει μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή προηγείται σε μεταθέσεις-αποσπάσεις-πρόσληψη αναπληρωτή από κάθε άλλον εκπαιδευτικό, είτε έχει βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή είτε δεν έχει. ΑΡΧΙΖΕΙ ΕΤΣΙ Η “ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ” ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΞΕΦΥΤΡΩΝΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. Πρόσφατα ο ίδιος ο Υπουργός κ. Γαβρόγλου (9/3), σε επερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μαντά, μίλησε για κατάσταση “εκτός ελέγχου” με αφορμή τα 5.300 εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά από Ιταλία, Κύπρο κ.ά. τα οποία δεν τηρούν ορθές προδιαγραφές.
– Μετά από αγώνα ετών, με τη στήριξη της ΔΟΕ (απόφαση της 80ης Γ.Σ.) αλλάζει το 2014 η καταστροφική διάταξη που έχει εμπορευματοποιήσει πλήρως τον χώρο της Ειδικής Αγωγής. Επιτέλους, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που υπάρχει βασικό πτυχίο Ειδικής Αγωγής, το οποίο η ίδια η Πολιτεία έφτιαξε και παρέχει ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, οι πτυχιούχοι κατατάσσονται με βάση τον κλάδο τους και την προϋπηρεσία ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ. Αφού εξαντληθεί ο πίνακας τους (η μοναδική πρόσβαση, για να εργαστούν στην εκπαίδευση), εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής ΠΕ60-ΠΕ70 με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό ή μόνο προϋπηρεσία μπορούν να προσληφθούν και αυτοί σε δομές της ειδικής αγωγής. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν τα χαρτιά τους και στη γενική και στην ειδική εκπαίδευση και η προϋπηρεσία τους προσμετράται και στους δύο πίνακες αναπληρωτών (γενικής και ειδικής). Και εμείς το έχουμε στηρίξει αυτό, αναγνωρίζοντας τις αυξημένες ανάγκες για την κάλυψη των κενών στην Ειδική Αγωγή!
– ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΠΙΣΩ. Το βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή πάλι καταργείται, αφού η ΝΕΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ βάζει πάλι τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά σε κοινή θέση/πίνακα με τους εκπαιδευτικούς που έχουν βασικό πτυχίο. Βάζει ακόμα και εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ αλλά μόνο με προϋπηρεσία. Εφαρμόζει την τροπολογία έκτρωμα του Αυγούστου. Τσακίζει για μία ακόμη φορά τους αποφοίτους των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων που εργάζονται αποκλειστικά ως αναπληρωτές 15 χρόνια στην Ειδική Αγωγή. Και αρχίζει νέος κύκλος εμπορευματοποίησης του χώρου της Ειδικής Αγωγής.
ΩΣ ΕΔΩ!
κ. ΚΑΣΣΙΑΝΕ, ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ!
ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ!
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΛΕΨΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ.
ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ “ΠΑΡΙΕΣ”, ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ “ΚΟΥΡΕΛΟΧΑΡΤΟ”.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΜΑΣ, ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ 2020! ΕΙΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕ61-ΠΕ71
ΓΙΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ, ΓΙΑ 18 ΧΡΟΝΙΑ, ΓΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΜΑΣ;
ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΚΤΡΩΜΑ ΝΟ 1 – ΟΙ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
– Αύγουστος 2016, πριν λίγους μήνες, ο κ. Κασσιανός τελούσε σύμβουλος του υπουργού κ. Φίλη για θέματα ειδικής αγωγής. Με μια αιφνιδιαστική τροπολογία (άρθρο 48, ν.4415/2016) έρχονται τα πάνω-κάτω στην Ειδική Αγωγή. Καταρχήν, η τροπολογία για πρώτη φορά δίνει δικαίωμα ΑΜΕΣΟΥ διορισμού στην ΕΑΕ εκπαιδευτικών χωρίς βασικό πτυχίο αλλά με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό ή προϋπηρεσία (χωρίς σπουδές) στην ΕΑΕ, τη στιγμή που αυτό δεν γίνεται σε κανέναν άλλο κλάδο της εκπαίδευσης (οι διορισμοί γίνονται με βάση το βασικό πτυχίο ΚΑΙ ΜΟΝΟ). Για να το πούμε με άλλα λόγια, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θα έχουν το δικαίωμα να διοριστούν άμεσα και στη γενική και στην ειδική εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, η τροπολογία δίνει το δικαίωμα να τοποθετούνται σε δομές της Ειδικής Αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλες στηρίξεις κτλ.) εκπαιδευτικοί ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρόκειται για έναν “ευφάνταστο” τρόπο διαχείρισης των υπεράριθμων εκπαιδευτικών που οι υπουργικές αποφάσεις του κ. Φίλη “κατασκεύασαν” την άνοιξη του 2016.
– Σεπτέμβριος 2016. Αρχίζει η σχολική χρονιά. Σε αμέτρητα ΠΥΣΠΕ σε όλη τη χώρα δίνεται η μάχη να μην τοποθετηθεί κανείς εκπαιδευτικός χωρίς προσόντα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Τα κενά, όμως, για τους αναπληρωτές είναι σε πολλούς νομούς μειωμένα, σε σχέση με πέρσι. Στη συνέχεια της χρονιάς διαφαίνεται ότι σε αρκετούς νομούς της χώρας “παρουσιάστηκαν” κενά που δεν υπήρχαν στην αρχική τοποθέτηση των αναπληρωτών ΕΑΕ. Γιατί δεν δόθηκαν όλα τα κενά αρχικά; Μα… γιατί αναμενόταν η εφαρμογή της ρύθμισης που μόλις είχε ψηφιστεί.
– Οκτώβριος 2016. Ο κ. Κασσιανός είναι πια Διευθυντής Ειδικής Αγωγής. Εκδίδεται η μνημειώδης διευκρινιστική εγκύκλιος για την εφαρμογή του άρθρου 48 (163629/ΓΔ4 – 4/10/2016). Ξεκάθαρα ορίζεται πια ότι: “Η προσωρινή τοποθέτηση πραγματοποιείται είτε με ολική διάθεση είτε για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου”, ανοίγοντας τον δρόμο για την κάλυψη των θέσεων δομών ΕΑΕ από εκπαιδευτικούς χωρίς κατάρτιση. Επιπλέον, προβλέπεται το εξής τραγικό: “Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο και στη σχολική μονάδα, που υπηρετούν, υπάρχουν εγκεκριμένα αιτήματα για Παράλληλη Στήριξη μαθητών, δύναται να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο για την υποστήριξη αυτών, εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός διδακτικών ωρών υποστήριξης των μαθητών, όπως προτείνεται από το ΚΕΔΔΥ. Το σύνολο των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν κάθε μαθητή δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τους τέσσερις”. Δηλαδή, μέχρι και τέσσερις εκπαιδευτικοί χωρίς κατάρτιση να υποστηρίξουν τον μαθητή που περιμένει Παράλληλη Στήριξη!! Μιλάμε για παιδαγωγικό έγκλημα. Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια περίοδο, οι προσλήψεις για Παράλληλη Στήριξη είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με πέρσι (αναλυτικά παραδείγματα σε σχετική δημοσίευση-πίνακα τον Οκτώβριο του 2016 στο www.satea.gr).
ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΚΤΡΩΜΑ ΝΟ 2 – ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
– Γενάρης-Φλεβάρης 2017. Στο Ν.4452/2017, άρθρο 11, παρ.1α εισάγονται νέα μέτρα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε ένα σχολικό τμήμα, όταν σε αυτό υπάρχουν διαγνώσεις παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Καταργείται η διάταξη (Ν.4186/2013 αρ.28 παρ.15) σύμφωνα με την οποία για κάθε μαθητή με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επιτρέπεται η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ενός σχολικού τμήματος ΚΑΤΑ 3 ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ. Τώρα ορίζεται ως “μέγιστη δυνατή” η μείωση στους 22 μαθητές, όχι πια με αυτοδίκαιη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και έγκριση σχολικού συμβούλου αλλά με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης! Μάλιστα για την ενεργοποίηση της μείωσης απαιτούνται κατ’ ελάχιστο 2 διαγνώσεις αναπηρίας ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, εξαιρουμένων των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, ή 5 (!!) και πλέον διαγνώσεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών με την επιπρόσθετη προϋπόθεση να μη λειτουργεί τμήμα ένταξης στο σχολείο! Στην ουσία, η ρύθμιση αυτή ανατρέπει πλήρως τον τρόπο (αναλογικό) που μειωνόταν ο αριθμός των μαθητών σε μια τάξη, αν υπήρχε μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος: ο περιορισμός των σχολικών τμημάτων που διαχωρίζονται εξαιτίας παρουσίας παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η συγχώνευση όσων τμημάτων δεν εμπίπτουν στη νέα ρύθμιση, η εξοικονόμηση προσωπικού, και, δυστυχώς, ο διαχωρισμός του μεγαλύτερου αριθμού παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παιδιά με δυσλεξία, δυσορθογραφία κτλ.) από το σώμα του υπόλοιπου μαθητικού πληθυσμού που έχει πρόσβαση σε δομές και υποστηρικτικές ρυθμίσεις της ειδικής αγωγής.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΚΤΡΩΜΑ ΝΟ 3 – ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ
Με ημερομηνία 16/3 και με δημοσίευση πριν τρεις ημέρες μπαίνει ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών (!) που συζητιέται ΗΔΗ στη Βουλή (!) και θα ψηφιστεί στις 29/3 (!) η οποία:
Α) Σε αντίθεση με τις ως τώρα διακηρύξεις του πρώην Υπουργού κ. Φίλη και της Κυβέρνησης (προεκλογικές και μετεκλογικές) προαναγγέλλει ότι ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2019! Τη στιγμή που -καλώς- έχουν δρομολογηθεί 6500 διορισμοί στην Υγεία, στα Δικαστήρια, σε άλλες δομές της Δημόσιας Διοίκησης, η Εκπαίδευση δεν παίρνει ούτε έναν διορισμό ούτε τώρα ούτε και για τα επόμενα δύο χρόνια (!) ενώ ήδη καταμετρά 31.744 συνταξιοδοτήσεις από το 2010 μέχρι σήμερα (στοιχεία Αιρετών κ. Παληγιάννη για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κ. Κορδή για τη Δευτεροβάθμια)!
Β) Για την Ειδική Αγωγή η κατάσταση είναι ΕΞΟΥΘΕΝΩΤΙΚΗ, αφού μένουμε για 18 χρόνια ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ σπάζοντας κάθε ρεκόρ συμβασιούχων, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες με συνεχείς συμβάσεις.
Γ) Ακόμα χειρότερα: το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ συναντιέται με τον κ. Κασσιανό στις 14/3 και αυτός μας δηλώνει ότι:
-Η συζήτηση για το νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει προς το παρόν συγκεκριμένη πρόταση που να αφορά στην πιθανή μοριοδότηση κριτηρίων για το καθεστώς μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ.
-Το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2017-2018 δεν έχει κατοχυρωθεί ακόμη. Αυτό σημαίνει ότι επίκεινται αλλαγές χωρίς, ωστόσο, το ΥΠΠΕΘ να μπορεί να αποφανθεί προς το παρόν για το τι θα συμβεί.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 16/3, ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ. ΠΟΣΟ ΨΕΜΑ ΠΙΑ!
Για όσους δεν γνωρίζουν ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ:
– Από το 2002 ως το 2008, οι απόφοιτοι των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής κάνουν τα χαρτιά τους για συμμετοχή σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ και διορισμό στην εκπαίδευση (τότε είχαμε κωδικό ΠΕ70-ΠΕ60). Η Πολιτεία μας αρνείται τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Μας απαντούν ότι θα συσταθεί νέος, ξεχωριστός κλάδος. Περνούν 6 χρόνια αναπλήρωσης.
– Με το Ν.3699/2008 εντασσόμαστε στους κλάδους ΠΕ71-ΠΕ61 (δασκάλων-νηπιαγωγών ειδικής αγωγής). Όμως ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει ότι όποιος έχει μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή προηγείται σε μεταθέσεις-αποσπάσεις-πρόσληψη αναπληρωτή από κάθε άλλον εκπαιδευτικό, είτε έχει βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή είτε δεν έχει. ΑΡΧΙΖΕΙ ΕΤΣΙ Η “ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ” ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΞΕΦΥΤΡΩΝΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. Πρόσφατα ο ίδιος ο Υπουργός κ. Γαβρόγλου (9/3), σε επερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μαντά, μίλησε για κατάσταση “εκτός ελέγχου” με αφορμή τα 5.300 εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά από Ιταλία, Κύπρο κ.ά. τα οποία δεν τηρούν ορθές προδιαγραφές.
– Μετά από αγώνα ετών, με τη στήριξη της ΔΟΕ (απόφαση της 80ης Γ.Σ.) αλλάζει το 2014 η καταστροφική διάταξη που έχει εμπορευματοποιήσει πλήρως τον χώρο της Ειδικής Αγωγής. Επιτέλους, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που υπάρχει βασικό πτυχίο Ειδικής Αγωγής, το οποίο η ίδια η Πολιτεία έφτιαξε και παρέχει ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, οι πτυχιούχοι κατατάσσονται με βάση τον κλάδο τους και την προϋπηρεσία ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ. Αφού εξαντληθεί ο πίνακας τους (η μοναδική πρόσβαση, για να εργαστούν στην εκπαίδευση), εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής ΠΕ60-ΠΕ70 με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό ή μόνο προϋπηρεσία μπορούν να προσληφθούν και αυτοί σε δομές της ειδικής αγωγής. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν τα χαρτιά τους και στη γενική και στην ειδική εκπαίδευση και η προϋπηρεσία τους προσμετράται και στους δύο πίνακες αναπληρωτών (γενικής και ειδικής). Και εμείς το έχουμε στηρίξει αυτό, αναγνωρίζοντας τις αυξημένες ανάγκες για την κάλυψη των κενών στην Ειδική Αγωγή!
– ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΠΙΣΩ. Το βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή πάλι καταργείται, αφού η ΝΕΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ βάζει πάλι τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά σε κοινή θέση/πίνακα με τους εκπαιδευτικούς που έχουν βασικό πτυχίο. Βάζει ακόμα και εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ αλλά μόνο με προϋπηρεσία. Εφαρμόζει την τροπολογία έκτρωμα του Αυγούστου. Τσακίζει για μία ακόμη φορά τους αποφοίτους των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων που εργάζονται αποκλειστικά ως αναπληρωτές 15 χρόνια στην Ειδική Αγωγή. Και αρχίζει νέος κύκλος εμπορευματοποίησης του χώρου της Ειδικής Αγωγής.
ΩΣ ΕΔΩ!
κ. ΚΑΣΣΙΑΝΕ, ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ!
ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ!
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΛΕΨΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΟΥΜΕ.
ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ “ΠΑΡΙΕΣ”, ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ “ΚΟΥΡΕΛΟΧΑΡΤΟ”.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΜΑΣ, ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ 2020! ΕΙΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕ61-ΠΕ71
ΓΙΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ, ΓΙΑ 18 ΧΡΟΝΙΑ, ΓΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΜΑΣ;
Το άρθρο συνεχίζεται μετά τη διαφήμιση
Αφήστε το σχόλιό σας
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕ61-ΠΕ71: Να παραιτηθεί τώρα ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής κ. Παναγιώτης Κασσιανός!
Reviewed by Proklitikos
on
Τρίτη, Μαρτίου 28, 2017
Rating: