Αναρτήθηκε :
Τετάρτη, 30 Ιουλίου 2014
στις 9:00 μ.μ. Κατηγορία: Εκπαίδευση | Ελλάδα | Ξάνθη | Τοπικά
Είναι Ελληνόπουλα και μας κάνουν όλους υπερήφανους. Όχι μόνο εντός Ελλάδος, αλλά και εκτός αυτής. Ο λόγος για τους Έλληνες μαθητές που συμμετείχαν στην 45η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής (13-21 Ιουλίου) στην Αστανά του Καζακστάν, με τέσσερις από αυτούς να διακρίνονται με εύφημη μνεία.
Η Ζωή Τσαγκαλίδου, μαθήτρια Β΄ Λυκείου από την Ξάνθη και οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, Ιωάννης Ασμάνης από τη Χίο, Γεώργιος Σμυρνής και Νίκη Πατρινοπούλου από την Αθήνα, ξεχώρισαν ανάμεσα σε 380 μαθητές από 85 χώρες. Πώς τα κατάφεραν; Με αγάπη για τη Φυσική, υποστήριξη καθηγητών και γονέων αλλά και υπερεντατική προετοιμασία στο Εργαστήριo Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οι συμμετοχές Ελλήνων μαθητών στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής, όπως και οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Φυσικής, με τους οποίους επιλέγονται οι συμμετέχοντες στις Ολυμπιάδες, οργανώνονται από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών με την επιστημονική/εκπαιδευτική ευθύνη του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών και υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.
Η Ζωή Τσαγκαλίδου μία από τις μαθήτριες, η οποία αν και μικρότερη έδωσε εξετάσεις με την Γ' Λυκείου, μιλώντας στην Καθημερινή και την Βασιλική Χρυσοστομίδου τόνισε: «Τελικά μου βγήκε σε καλό, παρόλο που δεν περίμενα να προχωρήσω τόσο πολύ!», δηλώνει χαρούμενη, ενώ για την προετοιμασία της για την Ολυμπιάδα είπε: «Κάποιοι καθηγητές με βοήθησαν - στο σχολείο δεν κάναμε τίποτε σχετικό. Βασίστηκα στην προετοιμασία της Αθήνας. Τότε είδα πρώτη φορά εργαστηριακό εξοπλισμό!».
Από την πλευρά της η Νίκη τονίζει πως στηρίχθηκε πολύ στην βοήθεια του πατέρα της: «Ξεκινώντας από το γυμνάσιο, εκείνος με προετοίμασε – το σχολείο, μάλλον με αποθάρρυνε. Δεν θεωρούσαν τους διαγωνισμούς κάτι σημαντικό. Γενικά, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν βοηθάει – μόνο αν ένας καθηγητής αγαπάει αυτό που κάνει, βλέπει ένα παιδί που έχει κάτι να δώσει, το προχωράει. Για την προετοιμασία της Ολυμπιάδας, αναγκαστήκαμε να βγάλουμε την ύλη στις πέντε ημέρες προετοιμασίας στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, επειδή οι καθηγητές μας διδάσκουν εθελοντικά. Μεγαλύτερο πρόβλημα, το πειραματικό μέρος: στην Ελλάδα δεν γίνονται πειράματα στα σχολεία. Εγώ πρώτη φορά έκανα στην προετοιμασία». Επίπεδο ανταγωνισμού; «Με τα παιδιά από τις ασιατικές χώρες δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε».
Με αφορμή τις διακρίσεις των μαθητών, ο κ. Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και αρχηγός της αποστολής, δηλώνει: «Οι Ελληνες μαθητές, που βραβεύονται με μετάλλια ή εύφημες μνείες στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής, φθάνουν στα όρια των δυνατοτήτων τους, δεδομένου ότι είναι ιδιαίτερα απαιτητικές τόσο όσον αφορά τα θεωρητικά θέματα όσο και -κυρίως- τις πειραματικές δεξιότητες. Ελπίζεται ότι ο πραγματικός πειραματισμός στα σχολεία της χώρας που έχει αρχίσει από το δημοτικό σχολείο, συνεχίζεται με Φυσική με πειράματα στο γυμνάσιο και ευνοείται με την Τράπεζα Θεμάτων στο λύκειο, θα δώσει την ευκαιρία στους Ελληνες μαθητές να διεκδικούν στο μέλλον όλο και υψηλότερες διακρίσεις στον διεθνή συναγωνισμό».